maandag 13 maart 2017

Mooie vondsten

Soms ben je niet echt op zoek naar iets, maar kom je het wel zomaar tegen en pas het ook nog eens zó goed in je huis, dat het bijna voorbestemd lijkt.
Zo was ik bijvoorbeeld helemaal niet op zoek naar een daybed. We hadden onze nieuwe bank namelijk net uitgezocht, dus een daybed was helemaal niet aan de orde.
Maar ja, zoals het wel vaker gaat bij mij; ik loop er tegen aan, kan het niet uit mijn hoofd zetten en het blijkt een perfect match te zijn (gelukkig!). Een perfect match met mij én met onze nieuwe bank, ook wel fijn.
En zo kwam het dus dat ik, op een dinsdagochtend in de auto stapte van Rotterdam naar Zwolle en daar een prachtig jaren 50 daybed op de kop tikte. Ze keken er hier thuis eerst wat raar van op, maar dat is wel vaker het geval, inmiddels heeft iedereen hem omarmt.  Zelfs de kat. Want die denkt dat we hem speciaal voor hem gekocht hebben en ligt er graag en vaak op, tussen mijn bonte verzameling kussens. Want dat is natuurlijk wel fijn aan een nieuw zitmeubel in huis; er moeten nieuwe kussens komen! Nog fijner, het daybed heeft een prachtige cognac kleur stof en dat kleurt zo'n beetje met alle kleuren in het spectrum, dus de zoektocht naar de mooiste kleuren is begonnen. Geen probleem lijkt me!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten