donderdag 23 februari 2017

Stek, daar wil je wonen

Soms kom je ergens binnenstappen en voel je je gewoon thuis, ken je dat? De meeste mensen zullen dat hebben als ze iemands huis binnenkomen, maar ik heb dat bij Stek in Rotterdam. Nu heb ik dat al snel bij Rotterdam (inderdaad, dit was een thuiswedstrijd), maar bij Stek vooral. Want werkelijk alles, alles, is daar zoals je het thuis eigenlijk zou willen, maar wat gewoon niet kan. Want wie heeft er nou bijvoorbeeld in zijn woonkamer een mega grote Alocasia (plant) staan? Nee, ik ook niet. Stek wel.

Maar het is niet alleen dat, het is ook de georganiseerde plantenchaos die in deze winkel heerst. Overal waar mogelijk, staan de mooiste planten en stekjes, goed verzorgd, want ze hebben er groot verstand van daar. Bij mij thuis zou de helft het al niet overleven, maar mijn huisgenoten (4 mannen, die 2 vetplantjes op een schaaltje al een Urban Jungle noemen), zouden al dat groen ook helemaal niet snappen, ben ik bang. Maar bij Stek snappen ze het wel.

Net als de witte vloer. Wie bedenkt er nou een witte houten vloer in een winkel vol planten (lees aarde, nattigheid). Maar op de Nieuwe Binnenweg 195B, doen ze het gewoon.  Zelfs met mijn 3 kinderen in huis, durf ik een witte vloer niet aan, maar bij Stek ligt die witte vloer gewoon, jaloersmakend leuk te zijn. Want dat is Stek. Jaloersmakend leuk.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de hoeveelheid groen boeken, de originele accessoires, de prachtige kunst die ze tentoonstellen en het gezellige personeel dat deze winkel runt. Maar daar ga ik het allemaal niet over hebben. Is ook helemaal niet nodig, want dat ontdek je zelf wel. Als je bij hun de winkel binnenstapt. En gewoon niet meer naar huis wilt. (Oja, had ik al gezegd dat je hier nooit met lege handen de winkel verlaat? Ik heb eigenlijk een plantenstop, maar liep vorige week nog met een kamerlinde de deur uit. Dat is Stek. Succes!)

Stek de stadstuinwinkel vind je in Rotterdam op de Nieuwe Binnenweg 195B. www.stekrotterdam.nl














Geen opmerkingen:

Een reactie posten