vrijdag 18 december 2015

Alleen maar moois voor kerst!



De zomer is mijn favoriete seizoen, maar wordt het langzaam steeds vroeger donker buiten en staat de kerst voor de deur, dan ben ik op slag groot kerst fan. De waxinelichtjes en de kaarsen zijn dan niet aan te slepen, want ik wil het liefst overal dat gezellige kaarslicht om me heen hebben. Gelukkig zijn ze het hier in huis inmiddels gewend, maar een vreemde zou denken dat we de energienota niet betaald hebben. De kerstperiode staat voor mij voor gezellige diners met familie, mooi gedekte tafels en zo mooi mogelijk ingepakte kerstcadeautjes (niet dat er met 4 mannen in huis veel eer te behalen valt aan mijn inpakkunsten, maar goed).

Dus wat een geluk dat Deens.nl mij nu juist in deze periode benaderde met de vraag of ik een December Gastblog voor hun site wilde schrijven! Want laten zij nou net een webshop zijn met alleen maar spullen om van te watertanden (o.a. Madam Stoltz en House Doctor) dus ja, natuurlijk schrijf ik daar graag een blog over!
De grote stervormige messing kandelaar van Madam Stoltz mag in huis met kerst natuurlijk niet ontbreken. Prachtig op een gedekte kersttafel of alleen in een klein kerst stilleven. Ik gebruikte de donkerblauwe kaarsen van de HEMA want die geven prachtig licht en steken mooi af bij het messing van de kandelaar. Messing is sowieso mijn grote favoriet en helemaal in de donkere wintermaanden. Eén enkel messing item geeft namelijk een ruimte nét dat beetje meer sfeer en uitstraling, zeker in combinatie met een donkere kleur als blauw of zwart.



En nu we toch in de goudtint hoek zitten; je doordeweekse ochtend koffie krijgt ineens aanzien als je hem drinkt uit de aardewerken zwarte mok van Madam Stoltz. Met hun subtiele maar ozo mooie handgemaakte goud/zwarte lepeltje natuurlijk (ja, ook als je je koffie zwart drinkt). Het zwart witte schoteltje hoort niet bij de mok, maar al het aardewerk van Madam Stoltz (van mokken tot borden) is prachtig en juist het combineren van de verschillende items en kleuren maakt het interessant.



En dan het leukste van kerstmis; het juiste cadeautje zoeken voor die ene persoon en het mooi inpakken. Ik laat het nooit in de winkel inpakken, want ik denk altijd (heel arrogant, ik weet het) dat ik het zelf veel beter kan. Het inpakken is bijna net zo leuk als het geven en ook al valt het mijn mannen vaak niet eens op dat iets mooi ingepakt is, onder de kerstboom staat het prachtig. Deze cadeaulabels van Madam Stoltz kunnen ze in ieder geval niet over het hoofd zien, want ze zijn simpel en stoer in zwart en wit.
Fijne kerst!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten