maandag 23 november 2015

Varens uit het bos




Wat je op een woensdagmiddag in het bos allemaal niet tegen kunt komen! Terwijl ik stond te wachten tot de jongens uitgedold waren met takken slepen (wist je dat een mens gemiddeld 15.000 uur wacht in zijn leven? nou ik haal met gemak de 20.000 uur) viel mijn oog op een prachtige varen struik. En dan gaat het in mijn hoofd snel. Ik zie de structuur, de donker groene kleur en denk alleen maar; afknippen en naar huis.
Gelukkig had mijn middelste zijn zakmes bij zich (ik vervloek dit normaal, nu was ik er blij om) en kon ik een paar takken mooi afsnijden. Zo, naar huis jongens! We gingen toch pannenkoeken eten? Echt, het zijn hier in huis net olifanten, vergeten nooit iets, alleen als ik iets vraag. Eenmaal thuis konden de varentakken nog net. Ze drogen tot mijn verbazing best snel in, dus gauw vasgeplakt met wat spuitlijm en in een lijst gedaan. En in die lijst blijven ze dus gewoon heel lang goed. Het groen blijft mooi en ze blijven goed zitten. Koop er wel een echte grote lijst voor (mijn lijst is 70cmx100cm), want ze zijn groter dan je zou denken. En in ruime lijst ogen ze nog groter. Groot en super mooi, het resultaat is prachtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten